Monday, January 17, 2011

gatsby commercial dance : kimutaku vs tokyo troopers

now people, we are at the unofficial gatsby commercial dance. hahahhahaa, kali ni aku saje je nak bagi korang tengok dua personaliti yang aku kenal. satu tu dah lama aku kenal. nama dia takuya kimura atau kat jepun popular dipanggil kimutaku. si kimutaku ni super popular pada dahulunya dan sekarang pun boleh tahan jugak la popularnya. dia sekarang duta gatsby, yang terkenal dengan keluaran gel rambut dan wax rambut. tapi sebenarnya gatsby ni keluarkan banyak lagi produk. cuma dua tu je yang tersohor. jika di jepun, sebut je kimutaku, boleh la dikatakan ramai yang tahu ape kebendenye kimutaku tu. nak tahu lebih lanjut, carilah kat internet. tak nak cari pun takpe, bukan keluar exam mana-mana paper pun mahupun semasa ditemuduga kelak, tak akan penemuduga itu bertanya "awak tahu tak apa itu kimutaku?". jangan resah ye, hahahhha. okey, yang kedua ni seorang blogger yang aku minat - danny choo. dia berasal dari UK dan berminat dalam budaya jepun. dia kini giat memperkenalkan sudut-sudut budaya jepun ke merata dunia - anime, figura, muzik, sosial, budaya, dan macam-macam lagi. cubalah melawat blog dia dannychoo.com atau culturejapan.jp. dua-dua akan ke laman yang sama. dia ni trooper shenanigan. watak trooper dari filem star wars tu memang kegilaan dia. video klip kedua diatas itu pula menunjukkan si danny ni meniru gaya tarian kimutaku (juga berlatarbelakang lagu iklan gatsby) semasa trooping di tokyo. dah dia buat kostum tu, dia selalu melaram macam tu. huh, segan pulak aku kalau melaram kostum macam tu, hehehehe. anyways, pada aku kedua-dua ni memang ada karisma masing-masing dan berjaya dalam bidang masing-masing. aku menunjukkan video klip ini untuk memperkenalkan orang-orang yang memberi impak kepada aku. harap korang sudi berkongsi dengan apa yang aku minati. sekian dari tukang karut.

2 comments:

'ndot said...

gr8 pics with entertaining art scene stories. Danny Choo is Jimmy Choo's son if u must know. He was featured in NHK World - Cool Japan. Keep it up, bro!

tukang karut said...

the least yg aku boleh buat :) thanks for the support. yep..jimmy choo's the father. tapi danny tak nak mention pun. dia sangat down to earth walopun bapak dia amat populer di dunia kasut hehehe..

cerita lain (他の物語)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...