Monday, May 9, 2011

ahad bukan juga hari yang menenangkan

aku mahu bitchin' pasal sesuatu yang memang memualkan orang lain. macam tak sudah2 pulak jadinye ye. sudah2 la tu. memang mulut orang senang berkata. diri sendiri memang tak dapat nak menerima jugak ayat2 dari manusia2 yang berjiwa baik ini (yang memang berhati baik, bukan "baik" okay..). kalau aku pun berada di pihak yang merasakan perlu memberikan ayat2 yang baik sebagai penenang jiwa, aku akan berbuat begitu. aku jarang memikirkan entah betul ke tak orang yang aku nak berikan ayat2 sejuk itu memerlukan kata2 dari aku. entah aku menambahkan luka pulak jadinya. namun, bottom of the stories, memang bagus dan mulia orang yg berkata2 baik ini. cumanya aku kadangkala dengan rasukan jahat ni kurang menerima. aku mahu semua orang senyap. diam. jangan berkata apa. renung sahaja dan berkata saja dalam hati. aku paham setiap renungan itu. renungan yang baik serta renungan yg mencemuh. aku terima senyap lebih baik dari kata2. dan dengan ini juga, aku perlu memberitahu diri aku dan ajar diri aku perkara yang sama, kerana aku juga perlu berlaku adil kepada yang lain.

0 comments:

cerita lain (他の物語)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...