Wednesday, January 26, 2011

hari terbuka KLPAC

aku suka hari terbuka..sekolah ke, institut ke, pejabat ke, badan NGO ke, ape-ape ke... asalkan ianya open day. kali ni aku ke KLPAC (KL Performing Arts Centre) dan merasai kemeriahan open day yang amat best. pada aku, event ini amat meriah dan aku amat mengesyorkan kepada semua untuk datang dan experience a joyful day filled with arts and performances. ia berlaku pada 23 Januari 2011 yang lepas bermula jam 10 pagi dan berakhir pada 5 petang. KLPAC terletak di tengah-tengah kehijauan kota sambil senibina lama batu-bata bercampur dengan seni bangunan moden. aku kagum dengan senibina KLPAC yang amat memukau. baiklah, mari aku terangkan setiap gambar:
inilah permandangan yang akan menyambut korang selepas parking di kawasan letak kereta awam. bangunan ini klasik dan senibinanya amat cantik. di belakang tu ialah bangunan moden yang bersambung dengan bangunan klasik ni. rumput dijaga rapi dan pokok-pokok menghijau di sekeliling. sangat santai dan rileks.
humang ai...ni semua manusia yang dah sampai pada masa aku masuk dalam main lobby. berbagai bangsa ada kat situ dan pelbagai peringkat umur. KLPAC ada dua pentas utama, dalam 5 studio, dan berberapa bilik kecil yang juga boleh dijadikan ruang pameran/pertunjukan. ada juga laman yang cantik dengan senibina bangku rehat / bench yang dibuat dari juraian besi (macam dawai, tapi sangat kukuh).
masih lagi di ruang lobby. di sini boleh dapatkan risalah pertunjukan muzik/kelas drama/persembahan gamelan/tarian/jualan/sketsa komedi/sudut bercerita/sesi dokumentari. ada banyak pilihan yang boleh didapati. tapi agak penat kalau korang minat banyak benda. nak berkejar dari satu tempat ke tempat lain bukanlah mudah sangat. bersesak pun menyebabkan langkah kaki menjadi agak slow. namun masih lagi okay kerana event ini amat menghiburkan.
gambar diambil dari seberang sentul park. ya, sentul park terletak bersebelahan dengan KLPAC. taman ini sangat cantik. ada gambar-gambarnya di entry kemudiannya. okay, khemah-khemah ini menempatkan kawasaan persembahan muzik akustik beserta tapak jualan barang-barang persendirian. bermacam-macam dijual - baju, hasil seni, kaset, potret, bunga, bagai banyak lagi. dari jauh dah macam kenduri kawin pulak.

jadi, inilah dia hari terbuka KLPAC. pada aku amat menghiburkan dan sangat informatif. ia adalah salah satu dari acara tahunan yang korang patut attend. keseronokan di bawah satu bumbung - dan ia berlaku sepanjang siang secara PERCUMA! yaaaaaaaaa...! PERCUMA!! ^^)

0 comments:

cerita lain (他の物語)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...