Sunday, January 30, 2011

sepasang cheong-sam biru?




untuk kesekian kalinya satu lagi figura untuk review kali ini. Miss china ataupun china kun kali ini diberikan ulasan. sebenar-benarnya aku langsung tak tahu apakah itu spirit of wonder ni (anime kah? dari manga kah?). setelah dicari barulah aku tau spirit of wonder asalnya dari siri manga - morning seinen yang ditumpukan kepada golongan belia/dewasa pada tahun 1986. kemudiannya dibuat pula anime pada 1992. begitulah lama sejarah china kun ini dan watak dia ialah seorang waitress di sebuah restoran di england. baiklah, mengenai pembelian china kun ni, sepatutnya aku beli figura yang lain tapi china kun pulak yang aku beli. mungkin aku banyak gangguan semasa membeli figura dan antara faktor yang aku boleh katakan ialah - selain dari bentuk tubuh yang menarik (...), china kun mempunyai detail pakaian yang amat cantik dan halus perinciannya. ya betul. macam biasa, gambaran satu per satu 1) bahagian depan kotak tertera aksi figura pvc ini - sama seperti kandungan dalamnya. pose yang anggun dan bergaya untuk seorang waitress yang terer bergaduh. ya, dia boleh pukul orang seperti dalam anime. 2) kotak dari sisi. ada juga aksessori disertakan iaitu dulang, teko air dan satu bekas yang mungkin mempunyai berbagai fungsi. 3) dari belakang kotak tertera nama pengeluar - bandai. bandai adalah nama yang besar dalam dunia anime, figura dan semestinya cerita-cerita aksi jepun. 4) china kun dalam skala 1/8 atau 8 inci sedang membawa dulang untuk sajian pelanggan yang tiada. sila lihat detail postur badan dan perincian pakaiannya. amat teliti dan pakaian dihiasi dengan corak floral berwarna perak. pilihan warna cheong-sam yang baik - biru gelap. kasut tumit tinggi berpadanan dengan warna baju. 5) erm..aku rasa tak perlu aku ulas bentuk badan china kun. korang pun tau macamana kan? tetapi, lihat bahagian bawah/hujung cheong-sam itu - beralun dan nampak alive. ciri inilah yang memberikan figura ini lebih karakter dramatik dalam posenya. pembelian kali ini amat memuaskan dan harganya juga okay. figura ini sangat feminin dan juga sangat cantik serta sangat ayu. ah, mungkin aku sudah terlebih-lebih. sekian sahaja ^^,

0 comments:

cerita lain (他の物語)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...