Saturday, January 8, 2011

kembali ke 2010


aku ada berberapa gambar-gambar yang pada tanggapan aku sesuatu yang terbaik aku dapat capture pada tahun 2010. maaf bebanyak la kalau gambar semua ni tidak menepati tahap best korang tapi silalah berfikiran neutral dan tengok saje lah gambar-gambar ni. nak di delete kan tak boleh pulak ye. hahahahaaa. aku saje yang boleh delete gambar semua ni. maknanya, sapa yang dah terlepas tengok tu, kira halal je la. okey, mari aku describe tiap satu (kiri ke kanan, baris satu ke baris dua). 1) frontman band hardcore ipoh - legendary tabaraka perform di surf-up KL 2010. dalam gambar asal iaitu foto yang dalam warna, imej johan terhasil sebagai imej beliau dan juga imej kedua - ghost atau hologram - yang terhasil melalui pancaran flash kamera aku. keadaan agak gelap masa tu dan flash cikai aku (flash built-in dan bukannya speedlight) memberi kesan menarik pada gambar ini. 2) penunggang terhebat sepanjang zaman - lagenda itali valentino rossi mengambil selekoh terakhir sebelum menamatkan perlumbaan di moto gp 2010 sepang di tempat pertama. tak sia-sia aku jerit macam nak rak sampai geng-geng australia sebelah aku yang sokong casey stoner tensen. hahahahaha. vale - the living legend. 3) lepas aku merayau kat kawasan central market, aku renung ke atas dan aku nampak simetri bangunan ini yg amat cantik. kalau pada warna, bangunan ini berkilau keemasan kerana tingkapnya di tinted warna emas. so, kadang-kadang tu, korang berjalan pandang la ke atas sekali-sekala. jangan selalu, nanti jatuh longkang atau terlanggar anjing yg sedang tidur. susah nak kena samak nanti. 4) GT queen yang memberi pose manja ketika gt japan 2010. minah ni paling popular, atau pun top three masa tu. semua gt queens originally datang dari jepun. tapi aku rasa ada sorang gt queen yang sepatutnya dapat rank no. 1 tapi aku tak dapat ambik gambar dia. dia tak buat stage appearance dan masa aku di pit walkabout aku tak dapat ruang lansung nak menangkap gambar. hampeh sungguh!. so, si dia ni aku rasa boleh jadi antara yang terbaik dan peramah jua adanya. so, itu empat gambar untuk kali ini. aku akan cuba upload yang lain nanti pada masa akan datang. imano wakare! (lebih kurang maknanya seperti goodbye for now!)

0 comments:

cerita lain (他の物語)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...