Friday, January 14, 2011

vividblaze: mirai mechanism

band dari nippon ini memainkan muzik yang pelbagai - jazz, funk, slow tunes, bossa nova, dan seterus-seterusnya (lebih kurang "macam-macam ada.."). terdiri dari dua ahli iaitu vokalis Miho Tezuka dan Keyboardist Yasunari Okano mereka berdua terus menerus meredah haluan muzikal yang tersendiri. keunikan dan kreativiti vividblaze ini terlihat dari hasil tempo muzik yang pelbagai yang disusun dalam pelbagai range - sekejap sangat laju dan kuat manakala kadangkala menjadi lembut dan ala-ala mellow. dengan rentak dan alunan suara yang unik inilah muzik mereka bergerak dan bersatu dalam bentuk realiti dan fantasi vokal serta muzikal. untuk muzik diorang ni, favorite aku ialah mirai mechanism seperti dalam sisipan video klip di atas (video asal dalam full HD terlampau besar saiznya, aku re-format dalam mp4 format. check out youtube kalau nak tengok HD version). video klip dia pun amat menarik. penuh dengan warna-warni lanskap di nippon. terasa seperti transisi imej dalam video klip membawa aku melancong ke bahagian-bahagian business/shopping district dan entertainment hub sekitar tokyo. bila la aku nak berpeluang pergi ke sana? kalau dapat pergi, aku nak cipta satu lagu dan buat video klip macam ni jugak. tapi aku rasa untuk memantapkan skil aku, aku perlu bermula di sini dulu. mungkin dengan bantuan "danny choo perak" (hahahaa!) yang kini sedang belajar selok belok multimedia design serta bendalah publishing elektronik di melaka tu boleh membantu aku dalam usaha ni hahahhaa. jadi, ini ialah satu projek yang masih belum mendapat apa-apa kelulusan. aku target dalam dua tahun! harap boleh jadi. ^_~

0 comments:

cerita lain (他の物語)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...