Friday, May 20, 2011

cemerpen : aku harap aku kalis peluru

Segala otot dan badan ini bergerak2 sehingga terasa mahu tercarik. Ibarat kain yang mudah dicarik, tetapi masih payah utk mencariknya. Terasa kesakitan ini dalam diri setiap hari, setiap masa. Pada waktu ini, aku hanya berharap aku kalis peluru. Bukan sahaja kalis peluru, malah kalis pada semua kesakitan.

Olahlah aku, bentukkan aku ikut acuan kamu. Panaskan semua jarum yang ada dan cucukkan seperti patung voodoo. Kamu yang menjadikan aku seperti ini. Aku hanya berharap aku kalis peluru. Bukan sahaja kalis peluru, aku amat berharap aku kalis kepada semua perasaan yang memusnahkan.

Maka, jadikanlah aku ini bahan sasaran. Bayar seringgit dan lima peluru diberi. Lubangkan badan dan perasaan ini supaya aku boleh bertukar menjadi jutaan buih2 halus meletup pada saat yang hampir, yang ada bentuk dan kalis peluru? – sekurang2nya begitulah.

*Pengolahan / gubahan semua dari idea asal – terima kasih kepada idea asal.

0 comments:

cerita lain (他の物語)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...