Tuesday, August 30, 2011

editorial : raya +1

semenjak kebelakangan ini, edisi editorial aku kerap terpapar bukan kerana aku ada banyak idea. ini adalah kerana raya selalunya ialah masa aku banyak berehat terutamanya disebelah malam. pada sebelah pagi dan petang tiada masa berehat. tambahan pula kali ini aku dilanda diarrhea (kalau guna bahasa melayu alangkah buruk bunyinya) yang memaksa aku berkain pelikat selesai solat sunat aidilfitri. pada hari ini aku telah lakukan yang terbaik - selamba bongok absorb segala benda. org kutuk aku terima, org puji aku terima, org riak aku diam saja, org mengata aku diam tapi mencelah kadangkala (menambahkan kutukan itu supaya yg mengutuk itu tak perlu penat mengeluarkan idea utk mengutuk aku). masih tiada kemeriahan pada aku. hari ini adalah hari biasa aku. countdown aku telah bermula semenjak bangun pagi tadi - baki hari cuti aku sebelum segala panah petir guruh taufan dan gempa berlaku kepada aku (hari mula bekerja). kali terakhir aku tinggalkan pejabat, aku menahan segunung kerja aku dengan menggunakan sekeping kayu nipis yang ditahan oleh berberapa ranting kecil. sebaik sahaja hari kerja aku bermula, segunung itu akan menimbusi aku. ini telah menerangkan simptom kegemuruhan dan kerisauan yang aku alami semenjak bangun pagi tadi. aku berasa gemuruh... dan juga sakit perut...

0 comments:

cerita lain (他の物語)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...